PROJEKT SUB 9 (2)

 

Roberta poznałem osobiście w tym roku po Maniackiej dziesiątce w Poznaniu. Wcześniej korespondowaliśmy. Robert szukał w necie filmów o technice biegu i trafił na mój kanał YT. W zasadzie nic nie zapowiadało i nie zanosiło się na jakieś konkretne, wspólne działanie. Ot, kolejny maniak na tle ruchu.

cześć Yacool,
wiele razy myślałem o tym jak możemy sobie nawzajem pomóc, bo działamy z jedną, tą samą myślą: jak poprawić ruch biegowy. Mamy grupę biegową EDI-TEAM Zgorzelec i chciałbym coś dobrego dla nas wszystkich zrobić, żebyśmy lepiej i szybciej biegali. Nie patrz na wiek ale na chęci i zaangażowanie :).

https://www.facebook.com/editeamzgorzelec/
http://www.editeam.pl/

Wiem że do trenowania na odległość jesteś sceptycznie nastawiony ale pomyśl. Wystarczy kilka spotkań w roku żeby monitorować i korygować ruch, może jednorazowa analiza ruchu ze wskazaniem błędów? Czy możesz zaproponować coś amatorom? Jakąś współpracę? Miałbyś materiał szkoleniowy i może dowody na to, że sama poprawa ruchu daje więcej niż najlepszy plan treningowy :). Będę w Poznaniu 11.03.2018 na Maniackiej 10km i 27.05 2018 biegamy zespołowo sztafety na EKIDEN. Może coś do tego czasu wymyślimy.

Robert Zalewski

 

Pomysł na współpracę, czyli ja w roli trenera lub bardziej biomechanika i on w roli zawodnika lub bardziej ambitnego amatora, zrodził się w trakcie rozmowy o biegowych celach. Robert poprosił mnie o pomoc w przygotowaniach do biegu na 3000 metrów podczas Mistrzostw Świata Weteranów w 2019 roku. Bardzo dobrze nam się rozmawiało. W zasadzie rozumieliśmy się bez słów, co w przypadku rozmów o technice biegu jest dość osobliwe. Mam jednak nadzieję, że w trakcie naszej współpracy będziemy mieli o czym rozmawiać, bo w przeciwnym razie będę mu niepotrzebny.

Tymczasem na fali dyskusji o publicznych projektach biegowych na portalu Bieganie.pl pojawił się kolejny pomysł. W pewnym momencie Robert zaproponował, że jest gotowy upublicznić swoje przygotowania. Ustaliliśmy, że na razie nie będę ingerował w jego plan treningowy, ale pozostawiam sobie możliwość zmiany lub nawet przejścia na inny plan zaproponowany publicznie pod ten dystans. Zgodziliśmy się jednak co do tego, że priorytetem nie jest tutaj konkretny plan z rozpisanymi akcentami lecz czas potrzebny na regenerację pomiędzy akcentami. Przede wszystkim będziemy unikać nawarstwiania się zmęczenia i trenowania na niepełnym wypoczynku. Nie jest to konieczne, choćby dlatego, że podczas docelowej imprezy mistrzowskiej nie będzie biegów eliminacyjnych.

Kolejnym czynnikiem, z powodu którego raczej nie będziemy zagęszczać akcentów jest trenowanie na samopoczucie, a właściwie czucie sprężynowania tkanki łącznej i jest to motyw przewodni w naszych działaniach. Na koniec pozostaje też kwestia wieku Roberta (49), co również nie pozostaje bez wpływu na plany treningowe.

 

Plan treningowy: (na razie pod 10k)
E – easy 4:40km – 4:10km
M – medium 4:10km – 3:45km
H – high 3:45 – szybciej
Jednak będziemy trenować ruch, a plan treningowy na samopoczucie, i niech tak będzie, bo największym sukcesem tego projektu ma być zwycięstwo techniki nad planem treningowym.

Robert Zalewski

 

Wynik poniżej 9 minut na 3000 metrów jest w zasięgu możliwości ambitnego 20-latka i 30-latka. Sprawa zaczyna się jednak komplikować po 40-tce, a tym bardziej po 50-tce. Żeby mieć jakiś ogląd sytuacji warto zerknąć w tabele. Choćby z wykazem 10 najlepszych zawodników w historii Halowych Mistrzostw Polski Weteranów.

 

FORUM DYSKUSYJNE

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *